ادامه فلسطین - صراط
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صراط

شیراز و ملک سلیمان

          به قول عبدالرحمن فرامرزی این اسرائیلی که من می شناسم فردا ادعای شیراز را هم می کند. می گوید شاعر های شما همیشه در اشعارشان اسم شیراز را گذاشته اند ملک سلیمان، هر چه بگویی: آقا! آن تشبیه است، می گویند: سند از این بهتر هم می خواهید. مگر ادعای خیبر را که نزدیک مدینه است، ندارند؟ مگر روزولت به پادشاه وقت عربستان سعودی پیشنهاد نداد که شما بیایید این را به این ها بفروشید؟ مگر این ها ادعای عراق و سرزمین های مقدس شما را ندارند؟ والله و بالله ما در برابر این قضیه مسئولیت داریم. به خدا قسم ما غافل هستیم. والله قضیه ای که دل پیغمبر اسلام را امروز خون کرده، این قضیه است. داستانی که دل حسین بن علی علیه السلام را خون کرده، این قضیه است.

شعار امام حسین: فلسطین

          اگر حسین بن علی بود می گفت: اگر می خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمر هزار و سیصد سال پیش مُرد. شمر امروز را بشناس. امروز لاید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان بخورد. هی دروغ در مغز ما کردند که ای آقا این مسأله داخلی است، مربوط به عرب و اسرائیل است. باز به قول عبدالرحمن فرامرزی، اگر مال این هاست و مذهبی نیست چرا یهودیان دیگر دنیا مرتب برای این ها پول می فرستند؟ آن وقت تلاش ما مسلمین در این زمینه چه بوده است؟ به خدا خجالت دارد ما خودمان را مسلمان بدانیم.

وظیفه ما: کمک مالی

آیا ما وظیفه نداریم که کمک مالی به آن ها بکنیم؟ آیا این ها مسلمان نیستند. عزیزان ندارند؟ آیا این ها برای حق مشروع بشری قیام نمی کنند؟ کیست که امروز منکر شود که فلسطینی آواره، حق باز گشت به وطن خود را ندارد؟ من در سفر مکه بعضی از این ها را دیدم. یک عده جوانها فقط می گفتند: ( دماء الشهداء) ما امیدمان فقط به خون شهدایمان است. افرادی در میان آن ها هستند که والله برای لباسشان محتاج اند و برهنه می جنگند.

          فضل الله المجاهدین باموالهم و انفسهم

الذین امنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم

بویسله مال که می توانیم کمک کنیم. والله این انفاق واجب است. مثل نماز خواندن و روزه گرفتن واجب است. اولین سوالی که بعد از مُردن از ما می کنند همین است که در زمینه همبستگی اسلامی چه کردید؟

پیغمبر فرمود: من سمع مسلما ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

یعنی هر کسی بشنود صدای مسلمانی را که فریاد میکند: یا للمسلمین،مسلمانان به فریاد من برسید و او را کمک نکند،دیگر مسلمان نیست. من او را مسلمان نمیدانم. چه مانعی دارد که ما برای آنها حساب باز کنیم؟چه مانعی دارد که مقدار کمی از درآمد خودمان را به اینها اختصاص بدهیم؟

این کمک مالی را وظیفه شما میدانم و وظیفه خودم و هر خطیب و واعظی می دانم که این را بگوید. مراجع تقلید بزرگی مثل آیت الله حکیم و دیگران رسماً فتوا دادند که کسی را که در آنجا کشته میشود اگر نماز هم نخواند شهید در راه خداست. پس بیاییم به خودمان ارزش بدهیم به کار و به فکر خودمان ارزش بدهیم به کتابهای خودمان ارزش بدهیم خودمان را در میان ملل دنیا آبرومند بکنیم. علت اینکه دولتهای بزرگ جهان درباره سرنوشت ما نمی اندیشند این است که معتقدند مسلمان غیرت ندارد. آمریکا را فقط همین یکی جری کرده است. می گوید مسلمان جماعت غیرت ندارند. همبستگی و هم دردی ندارد و میگوید یهودی که برای پول می میرد و جز پول چیزی نمی شناسد و خدایش پول است و زندگی اش پول است به یک چنین مسأله حساسی که می رسد، روزی یک میلیون دلار به هم کیشان خود کمک می کند ولی مسلمانان دنیا کوچکترین کمکی به هم کیش خود نمی کنند.

امام خمینی( رحمة الله علیه)

          امروز مسلمین و به خصوص علمای اسلام در مقابل خدای تبارک و تعالی مسئولیت دارند، با سکوت ما نسل های آتی تا ابد در معرض ضلالت و کفر هستند و مسئول آن ما هستیم. خطر اسرائیل و عمال ننگین آن، اسلام و ایران را تهدید به زوال می کند. من برای چند روز زندگی با عار و ننگ، ارزشی قائل نیستم و از علما و سایر طبقات مسلمین انتظار دارم که با تشریک مساعیف قرآن و اسلام را از خطری که در پیش است نجات دهند.( 16/2/42، صحیفه، ج1، ص50)

مقام معظم رهبری امام خامنه ای( مد ظله العالی)

          مسأله فلسطین مسأله اول بین الملل اسلامی است. امروز که مبارزات ملت فلسطین در زیر پرچم اسلام خواب ازچشم دولت غاصب صهیونیست و حامیانش ربوده است، بزرگترین وظیفه ملت و دولت ما و همه ملت ها و دولت های مسلمان، حمایت از این مبارزات است. غده سرطانی اسرائیل را تنها از طریق همین مبارزات می توان ریشه کن ساخت و جهان اسلام را از خطرات مهلک آن نجات داد.

 


[ پنج شنبه 91/5/26 ] [ 6:45 عصر ] [ زهرا ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

امکانات وب